بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی-فرانسه-آلمانی-عربی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی-فرانسه-آلمانی-عربی

یادگیری 17 زبان خارجی با جی5

محمد هادی معرفت را شاید بتوان یک “ابر جی پنجی” نامید! او تحصیلات تکمیلیش را با جی5 گرفته و زبان های مختلف و دروس تخصصی گوناگون را نیز با کمک جی5 آموخته یا در حال آموختن است. صحبت کردن با او لذت بخش بود، چون از آن دسته آدمهایی است که بواسطه تفکرشان انرژی مثبت به دیگران منتقل می کنند

شروع آشنایی با جی5؟


حدود 10 سال پیش وقتی برای کاری به کرج آمده بودم یک برگه خیلی ساده تبلیغاتی به دستم رسید. خواستم دور بیندازم ولی چون یک شماره تلفن کنارش یاد داشت کرده بودم، آن را نگه داشتم! همین برگه بعدها مسیر زندگیم را تغییر داد و جی پنجی شدم! البته ابتدا با یکی از دوستانم مشورت کردم و او که جی پنج  را می شناخت خیلی تعریف کرد و سپس تماس گرفتم و قیمت کردم و خوشم آمد. این سرآغاز آشنایی با وسیله ای بود که زندگیم را متحول کرد و تمام مراحل تحصیل و یادگیریم را با آن گذراندم.

اولین تجربه؟

من در یکی از دانشگاههای کشور امارات، کارشناسی کامپیوتر خواندم. آنجا کنکور نداشتیم اما باید یک امتحان ورودی زبان می دادیم. من 2 هفته مانده به امتحان زبان از وجود آن مطلع شدم. پایه زبان انگلیسی ام نیز قوی نبود. اما طی همین مدت کوتاه 2 هفته ای، حدود 2500 لغت را با جی5 یاد گرفتم و در میان حدود 60 نفر شرکت کننده و در حالیکه فقط 5 نفر پذیرش می شدند نفر سوم شدم!

و در ادامه؟

به غیر از درس های خودمان که جی5 خیلی کمکم کرد، من بسیاری از مدارک مربوط به دوره های ماکروسافت و … را نیز با جی5 گرفته ام که فکر می کنم 3-2 کیلو از این مدارک دارم! البته توجه کنید که برای دریافت بعضی از این مدارک شرکت کنندگان باید چندین بار شرکت می کردند تا به سختی قبول می شدند اما من با کمک جی5 همان بار اول شرکت و قبول شدم.

هم دوره ایها؟

چندین نفر از همکلاسی های خارجی ام کنجکاو بودند و می پرسیدند. یکی از همدوره ایهایم که فیلیپینی بود، با توضیحات من تهیه کرد و جواب گرفت و خیلی خوشش آمده بود.

اساتید؟

طی زمانی که آنجا تحصیل می کردم، یک دیکشنری تخصصی کامپیوتر(ماکروسافت) را که حدوداً 8000 لغت داشت را طی 8 ماه کاملاً به حافظه ام سپردم.فراموش نمی کنم که یک روز با استاد راهنمای خودم درباره یک مقاله صحبت می کردیم و او چند لغت را نمی دانست، من بلافاصله معنی آن لغت ها را گفتم. از منبع پرسید. گفتم: دیکشنری ماکروسافت و بعد بلافاصله شماره بخش و شماره صفحه کتاب را هم که حفظ بودم، گفتم! خیلی تعجب کرد و گفت: تو هوشت خیلی زیاد است. گفتم: اصلاً هوشم خوب نیست، اما از جی5 استفاده می کنم!

تجربیات در مورد زبانهای خارجی؟

یک آزمون زبان فرانسه را طی این مدت با جی5 کار کردم و قبول شدم و همین سنگ بنایی شد برای یادگیری فرانسه.

یک بار نیز یک جزوه آلمانی به دستم رسید که باید برای فهم آن لغات را استخراج می کردم.حدود 2000 لغت بود و حدود2 ماه با جی5کار کردم و توانستم آنقدر تسلط پیدا کنم که متن را کاملاً بفهمم.

تجربیاتی هم در زمینه زبان ایتالیایی داشتم.

زبان انگلیسی؟

مدتی است برای یادگیری کامل زبان انگلیسی با جی5 برنامه ریزی کرده ام که محاسبه کرده ام با شکل های مختلف کاربرد لغات حدود 150 هزار لغت می شود و می خواهم تسلط کامل پیدا کنم.

می خواهم امسال زبان فرانسه را هم تکمیل کنم و امیدوارم تا انتهای سال به نتیجه کامل برسم.

وضعیت فعلی؟

اکنون مکالمه انگلیسی را انجام می دهم و بسیاری از مطالب، اخبار، فیلمها و … را می فهمم در برخورد با فرانسوی زبانها گلیم خودم را می توانم از آب می کشم. با آلمانیها برخورد نداشته ام که ببینم چقدر می توانم از معلومات زبان آلمانیم استفاده کنم، اما مطمئنم از پسش برمی آیم.

در حال حاضر حداقل در هر ماه 1000 لغت جدید انگلیسی را با جی5 یاد می گیرم که پیش از آن بلد نبوده ام، این به من این قدرت را می دهد که برآورد کنم هر 6 ماه یک زبان جدید را یاد بگیرم!

حالا وقتی اخبار انگلیسی را گوش می کنم با شنیدن هر لغت انگار جی برگ آن جلوی چشمم می آید.

برنامه آینده؟

در یک برنامه 10 ساله می خواهم 17 زبان زنده و رایج دنیا را با جی5 یاد بگیرم از قبیل: انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، اسپانیولی، چینی، ژاپنی و … حتی برای زبانهایی از قبیل:پهلوی، ترکی، کردی و… برنامه ریزی کرده ام.با جی5 آنقدر به یادگیری مسلط   شده ام که این ها را کاملاً قابل تحقق می دانم.

معرفی به دوستان؟

به یک نفر از دوستان که پزشکی می خواند جی5 را معرفی کردم، حالا هر چند وقت یک بار زنگ می زند و تشکر می کند و به من دعا می کند! می گویم: به من چرا؟! به آن کسی دعا کن که این روش را در ایران اختراع کرده است. به کسانی که معرفی   می کنم، خیلی خوششان می آید.

هدیه؟

خانواده ام قبل از شروع به کار با جی5 می گفتند اینها وقت کشی و … است که البته بعدها نظرشان 180 درجه تغییر کرد. جی5 را به خواهرم در زمانی که برای کنکور می خواند هدیه دادم و او با استفاده از آن برای درس های تخصصی اش در کنکور رشته مورد علاقه اش پذیرفته شد و جالب است که همین حالا بعد از گذشت چندین سال گاهی که از مطالب آن موقع می پرسند او به خوبی به یاد می آورد و می گوید: اینها را با جی5 حفظ کرده ام!

نظر مردم؟

یک روز توی تاکسی خانم سالمندی که کنارم بود، وقتی دید با جی برگها کار می کنم، پرسید و برایش توضیح دادم. پرسید و برایش توضیح دادم. پرسید: یعنی من هم می توانم با این روش قرآن را حفظ کنم. گفتم: چرا، نه؟ شما هم می توانید. همینجا یادآوری می کنم که از من در مورد جی برگهای آماده حفظ قرآن کریم هم زیاد پرسیده اند.

مکرراً در محیط های بیرون از من در مورد جی5 می پرسند.

جالبترین نکته؟

وضعیت من به گونه ای بود که هم کار می کردم و هم درس می خواندم. بخاطر کارم مدام باید مسافرت می کردم. جی5 خیلی کمکم کرد که از زمانهای مرده ای که در این سفرها داشتم کمال استفاده را ببرم و به اهدافم برسم.

جالبترین نکته جی5 برای من مدیریت زمان است، که خیلی کاربردی است. کیف حمل جی برگها(کمراه) به شدت در مدیریت زمان و استفاده از وقتهای مرده و مؤثر است. من ماهی 2-1 کیف پاره می کنم چون به شدت از آن استفاده می کنم!

کارکرد جی5؟

بدون استثناء هر چیزی را که با جی5 خواندم جواب گرفتم، موفق بودم. و به جایی رسیدم که اکنون فقط جی5 را تنها راه یادگیری می دانم. به نظر من یادگیری یا باید با جی5 باشد و یا کلاً تعطیل است!

وقتی یک مطلب تخصصی (مثلاً یک لغت) را بعد از گذشت سالها، به خوبی به خاطرم می آورم، خودم می فهمم کار کیه! کار، کار جی5 است!

ویژگی بزرگ جی5؟

یک احساس رضایت و آرامش عجیبی با کار کردن با جی5 پیدا می کنم که به سختی می توانم آن را بیان کنم، این حس از حواس پنجگانه و حس ششم برایم جالبتر است.اسم این حس جالب را گذاشته ام:

حس هفتم یا حس جی5!

هر چقدر با جی5 بیشتر کار می کنم، بیشتر به آن معتاد می شوم! علاقه به جی5 حالت اعتیاد دارد. یک نوع اعتیاد مثبت. جی5، لذت بخش ترین کار زندگی من است و هر روز که می گذرد این حس بیشتر می شود، به حدی که گاهی می ترسم!

کار کردن با جی5 برایم کاملاً حالت بازی دارد و سرگرم می شوم. گاهی بدون اینکه برنامه قبلی داشته باشم وقتی سر شب شروع به کار کردن با جی5 کار کرده ام با شنیدن صدای اذان صبح به خودم آمده ام! بخاطر همین بارها شده که چندین برنامه دیگر را بخاطر کار کردن با جی5 لغو کرده ام اما ارزشش را داشته است.

من حتی کتابهای غیردرسی را هم جی برگ نویسی می کنم به گونه ای که در هر جی برگ حتی شابک کتاب را هم به عنوان شماره بین المللی بخاطر می سپارم.آخرین نمونه آن، کتاب قدرت فکر آقای برایان تریسی بوده، روز پنجشنبه اتفاقی دست گرفتم، اما کار به جایی کشید که بدون اینکه حتی لحظه ای استراحت کنم تا عصر جمعه آن را خواندم و جی برگ نویسی کردم! این یعنی یادگیری همراه با لذت! یادگیری با لذت اثر بسیار بیشتری دارد تا یادگیری با زور و به ضرب چوب و چماق!

تعداد جی برگها؟

حساب کرده ام طی این سالها حداقل یک میلیون جی برگ (فیش مخصوص جی5) نوشته ام! فقط طی سالهای 84 تا 86 حدود 400 هزار جی برگ نوشتم. گفتم که این کار اعتیاد می آورد!

برنامه درسی آینده؟

برای دوره دکترای تخصصی یک دوره مطالب است که حدود 3 میلیون صفحه است، می خواهم آنها را به جی5 منتقل کنم. جالب است با اینکه خیلی وقت است که با جی5 آشنا شده ام، گاهی فکر می کنم تازه شروع کار است و حالا حالا با هم کار داریم!

یک انتقاد؟

چرا وضعیت سایت تان مطلوب نیست؟ گاهی فعال است و گاهی فعال نیست؟

جی5 در یک جمله؟

من قبل از کار کردن با جی5 یک آدم خیلی معمولی بودم اما جی5 یک تحول بسیار اساسی در من ایجاد کرد. جی5 ابزار “تکامل” من بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد